img

שם מלא
*
דוא”ל
*
טלפון
כתובת
אני מאשר קבלת חומר פרסומי
קטגוריה תחתונה » פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט

התפתחות עולם הפרסום
קשה לדעת מה הייתה מודעת הפרסום הראשונה, קשה לדעת מתי היא הייתה, והאם בכלל הכוונה שלה הייתה להיות כזאת. אם הייתי מתבקש לנחש, הייתי מהמר שהייתה זו מודעה על שלט חוצות בצומת דרכים מרכזי. מן הסתם היה זה ציור שנחרט על סלע. מסר קצר, או אזהרה שצוירו על קיר או עץ ולא שלט מאיר עיניים, סרטון מושקע או באנר קופץ. אבל דבר אחד בטוח, מה שהיה הוא מה שיהיה והמפרסמים תמיד יחפשו את צומת הדרכים הבאה. אם נקפוץ להיסטוריה הקרובה, נאמר מאה שנה אחורנית, נראה שבתחילת העידן המודרני, עם התפתחות שוק תקשורת ההמונים, חלו שינויים עצומים בתחום הפרסום. מאז אותו ציור קיר ובתחילת העת החדשה שמי שסחפו את ההמונים היו העיתונים והיו למעשה אותה צומת סואנת שכולם רצו להופיע בה, לאט לאט הצטרפו שחקנים נוספים לשוק הפרסום ויצרו עוד ועוד צמתים כאלה ובסופו של דבר נשארנו עם כמה שחקנים מרכזיים כמו הרדיו, טלוויזיה, שילוט חוצות והעיתונים הגדולים שמתחילת שנות החמישים של המאה הקודמת תקעו יתד ולא נראה שום שינוי דרמטי באופק. כל זה השתנה עם חדירת של רשת האינטרנט לחיינו בתחילת שנות התשעים. בהתחלה, הייתה זו רשת סגורה שלאט לאט התפתחה והפכה להיות זמינה לכל דורש וכיום היא נמצאת בכל בית, משרד בארץ ובעולם ונמצאת בשימוש יום יומי על ידי כל אחד מאתנו. פריצה זו לא נעלמה מעיניהם של אנשי הפרסום והמפרסמים, שניצלו מהר מאוד את המדיה החדשה שקמה מול עינינו והחלו להעביר חלק מהתקציב שלהם עבור שיווק באינטרנט. בהתחלה, היו אלה מתי מעט שפרסמו ברשת והם פנו בעיקר לקהל צעיר וחובב טכנולוגיה. עם כניסתם של גופי התקשורת הגדולים לרשת האינטרנט, החל שינוי במגמה ויותר עסקים כלליים שפנו לקהל הרחב, החלו לעשות פרסום באינטרנט .השינוי הגדול ביותר בתחום הפרסום ברשת החל לפני כ 10 שנים, עם כניסתה של חברת גוגל לתחום. בהתחלה היה זה מנוע החיפוש העצמתי שלה, אח"כ נוספה תיבת הדואר בעלת הנפח הבלתי מוגבל שמשכו אליהם נפח תנועה מאוד גבוה מסך התנועה ברשת ולמעשה כל אחד מאתנו משתמש בשרות זה או אחר של גוגל מדי יום כמעט. מעבר לנוחות, הצלחתה של גוגל הביאה איתה דרישה גבוה לפרסם ולקדם אתרים במנוע החיפוש שלה. ואכן תוך זמן קצר פיתחה החברה מערכת פרסום משוכללת ששינתה את חוקי המשחק .

מערכת הפרסום של גוגל
כפי שכבר ציינו , הפרסום ברשת הוא לא דבר חדש, וכשהצטרפו הפורטלים ואתרי התוכן הגדולים התחיל השינוי ועסקים יכלו לפרסם את עצמם בתקציבים נמוכים יחסית ויתרה מזה, הם יכלו לפרסם לקהל יעד רלוונטי ולשלם לפי חשיפות או במקרים מסוימים לפי הקלקות. חברת גוגל שכאמור פתחה מנוע חיפוש עוצמתי שכל אחד מאתנו משתמש בו, פתחה מערכת פרסום המתבססת על חיפוש הגולשים. הרעיון מאחורי המערכת הוא פשוט. גוגל למעשה מוכרת לנו מיקום אטרקטיבי בתוצאות החיפוש של הלקוחות, בואו וניקח דוגמא . אם אנחנו גרים בחולון ובעלים של רכב מסוג מזדה, ואנחנו מחפשים מוסך עבורו. אז אנחנו נכנס לגוגל ונקליד " מוסך בחולון " או " מוסך למזדה בחולון " ובתוצאות החיפוש נקבל את התוצאות המתאימות ביותר לבקשתנו אלה. במקביל, בעלי מוסכים מחולון, המעוניינים להופיע בתוצאות החיפוש, משלמים לגוגל סכום מסוים וגוגל מצידה מציגה את המודעה שלהם בכל פעם שמישהו יגיש את צירופי המילים הנ"ל . פשוט ויעיל. אבל זה לא נגמר כאן. בעל העסק יחויב רק במקרה שבאמת מישהו הקליק על המודעה שפורסמה. פשוט , קל והוגן. אך מה עושה מי שלא רוצה לשלם לגוגל על כל הקלקה ובכל זאת מעוניין להופיע במקומות אטרקטיביים במנוע החיפוש. כאן נכנסות לתמונה חברות לקידום אתרים . חברות אלה יודעות לקחת אתר אינטרנט קיים , או אתר אינטרנט בבנייה , לעשות לו אופטימיזציה למנוע החיפוש ובעזרת טיפול קבוע הן מצליחות תוך זמן קצר יחסית לקדם את האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.תהליך זה נקרא קידום אורגני, חברות טובות במיוחד תדענה גם להביא תא האתר או צירוף מילים מסיים המקושר לאותו אתר, אפילו למקומות הראשונים בגוגל, מה שמבטיח לאותו האתר , כניסות רבות ואיכותיות

סיכום
לסיכומו של עניין, נזכיר שמי שרוצה להצליח, צריך לשווק את העסק שלו באינטרנט. ואינטרנט היום זה גוגל וכדי להצליח ולהופיע במעלה הדירוג של גוגל צריך להשקיע בקידום אתרים ממומן או בקידום אתרים אורגני. וכדי להצליח עם תהליכי הקידום והפרסום בעלות הנמוכה ביותר , מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה לקידום אתרים.
Booya קידום אתרים (בוייה) הוקמה בשנת 2004 כחברה לבניית אתרים.. החברה קמה במטרה לתת מענה מקצועי בכל הקשור לקידום האתרים . חברת בויה בניית אתרים מחויבת בפני לקוחותיה בהצגת תוצאות ועליה בכמות הכניסות לאתר.
המשביר לחקלאי בע"מ
סגור חלון